Самоаналіз уроку
української мови
у 4 класі,
проведеного
вчителем початкових
класів Колєсніковою Ж.М.
Тема уроку. Вживання прикметників для всебічної характеристики
предметів.
Мета : систематизувати
знання учнів про прикметник як частину
мови ; вдосконалювати вміння
визначати рід, число, відмінок прикметників,
розвивати вміння вживати прикметники для всебічної
характеристики предмета, для
повнішого розкриття думки;
виховувати почуття
товариськості, бережливе ставлення до
живої природи.
Міжпредметні зв’язки: читання, історія,
народознавство.
Тип уроку: урок формування
практичних умінь і навичок.
Обладнання: картинки із
зображенням ялинкових прикрас, малюнок
ялинки ,
ілюстрація картини А.Кашая «Гірський пейзаж»,
картки до таблиці «
Асоціативний кущ », картки для «Роботи
в групах», сигнальні картки.
Зміст, мета
і тип даного уроку повністю відповідають вимогам оновленої навчальної програми. Урок по
вивченню даної теми є останнім.
На попередніх
уроках і при виконанні домашнього завдання учні мали можливість поглиблювати
свої знання з даної теми шляхом використання різних видів робіт.
При проведені уроку
я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний
зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів;
вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли
забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.
Для проведення
цього уроку я обрала саме роботу в малих групах. На мою думку, обраний тип і
структура уроку відповідають його цілям і завданням. Виходячи з психологічних основ
навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці
використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи,
текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів.
На уроці були
застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:
1.Інформаційно –
рецептивний: розповідь – пояснення, опис, бесіда, інстуктаж, робота з
репродукцією картини, ТЗН ( активізація уваги та мислення, прийоми
запам’ятовування, одержання з тексту чи ілюстрації підручника нових знань,
робота з додаткоаим матеріалом).
2. Репродуктивний –
словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком ( подання
матеріалу в готовому викладі, контроль, самоконтроль, конкретизація і
закріплення вже набутих знань).
3. Проблемно
пошуковий – пошукова діяльність учнів ( постановка проблемного питання, розв’язання проблеми і проблемних завдань), евристична бесіда ( постановка
взаємозв’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, різноманітна
самостійна робота учнів).
4. Навчально –
дослідницький – самостійна творча ( дослідницька ) робота учнів на здобуття та
розширення знань (активізація уваги та мислення, формування висновків).
Вибір методів, прийомів і засобів
навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.
До уроку ввійшли такі завдання, за
допомогою яких можна було перевірити теоретичні знання за темою ( гра «Сніжки»,
“Прикрась ялинку”, бліц-тест,), а також уміння застосувати їх у мовленні. Це такі види завдань:
Асоціативний кущ
«Відгадай
загадки»
Вправа “Віяло”
«Поетична хвилинка»
Вправа-дослідження
Самостійна робота
Урок повністю відповідає віковим
особливостям учнів.
Найголовніше, на мою думку, те, що
учні показали вміння та навички щодо вживання прикметників та
всебічної їх характеристики, уміння описувати предмети.
Успіх залежав від підготовки та
попередньої системної і кропіткої роботи вчителя й учнів, а також змістовної
роботи над розвитком зв’язного мовлення учнів.
Структура уроку відповідала його типу. Саме така структура уроку була, на мою думку, раціональною для розв’язання цих завдань. Вдало
організовано на уроці роботу з формування основних мовно – мовленнєвих умінь і навичок. Належна увага
надавалась розвиткові мовленнєвої діяльності учнів ( читанню, говорінню, письму), а також
збагаченню словникового запасу. Удосконалювався граматичний лад мовлення,
проводилася робота над правильним інтонуванням і дотриманням орфоепічних норм.
Зверталася увага на дотримання мовного режиму.
Доцільно використано наочність і технічні засоби навчання, які
знаходяться в кабінеті.
На уроці домінували індивідуальні,
групові форми навчання. Школярам була надана можливість порівняти й оцінити
різні підходи до того, що вивчалося на уроці. Учні працювали творчо і тому
досягли певних результатів. Школярі оволоділи такими способами особистісного
розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни,
визначення завдання та його виховання, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці
був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула. Діти
достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне
відчуття успіху. На уроці виявлялися
взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й
учнів. Ефективно було організовано самостійну роботу учнів у поєднанні з
елементами самоосвіти та самовиховання. Діти почувалися співавторами уроку,
були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і
відстоювати власну позицію, здійснювали пошукову діяльність, висловлювали
повагу до чужих поглядів, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку, були
товариськими.
Об’єктивно і відповідно до норм
оцінені мною знання й мовно – мовленнєві вміння учнів. Правильно здійснювався
на уроці інструктаж щодо виконання
домашнього завдання (диференційоване).
Відхилень від плану не було.
Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю, що мета уроку була досягнута і результати
роботи учнів дають підстави це стверджувати.
У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально
використано час на уроці. Були дотримані правила педагогічного такту, етики,
норми стосунків учителя й учнів.
Доцільно й уміло поєднано фронтальну роботу з індивідуальною,
колективну з самостійною. Вправно були заохочені індивідФуальні здобутки в навчанні
кожного учня.
Атмосфера уроку сприяла школярам повністю
показати свої знання, вміння і навички. Урок проходив у класній кімнаті,
де створено усі необхідні умови для вдалого проведення уроку, за що велика дяка
учителю-класоводу.
Вважаю, що урок проведено методично
правильно.
Урок сприяв здійсненню в процесі
оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня,
розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.
Дякую!
ВідповістиВидалити